Online handel - handelsbetingelser

På vores webshop har du mulighed for at handle alle ugens dage - 24/7. Det giver en større fleksibilitet for dig, så du kan handle, når behovet og tiden er rigtig for dig. 
Herunder finder du vores handelsbetingelser, når du enten som privat eller erhverv handler på vores webshop.

Handelsbetingelser - når du handler som privatperson >>

Handelsbetingelser - når du handler som erhverv >> 

Handels- og leveringsbetingelser for private (B2C)

Pr. 10. oktober 2024

Anker Bjerre A/S
Adresse: Elkjærvej 110, 7500 Holstebro
CVR nr.: 20200472
Mail: info@ankerbjerre.dk
Tlf. nr. +45 9612 1010

    1. Generelle oplysninger
      1. Disse betingelser er gældende for varer annonceret af Anker Bjerre A/S og bestilt online af private forbrugskunder via webshop/hjemmesiden www.ankerbjerre.dk.
      2. Betingelserne gælder i tilfælde af, der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Anker Bjerre A/S.
      3. Betingelserne skal accepteres inden købet kan gennemføres.
    2. Priser
      1. Alle priser er opgivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv danske afgifter. Priserne er opgivet både inklusive og eksklusive moms. Der handles altid inklusive moms, når køber er forbruger.
    3. Betaling
      1. På www.ankerbjerre.dk kan der betales med Visa/Dankort, Visa og Visa Elektron, Maestro, Mastercard og Mobilepay (sidstnævnte op til kr. 5.000,- inkl. moms), og der pålægges ingen øvrige gebyrer. Når køber har valgt sin betalingsmetode, vil denne åbne i et særskilt vindue tilhørende OnPay, hvori betalingsinformationer angives.
      2. Ved kundens og Anker Bjerre A/S godkendelse af købet, reserveres beløbet hos kunden, men beløbet trækkes først på kundens konto, når Anker Bjerre A/S afsender det købte fra lageret.
      3. Betaling sker via en krypteret SSL-sikret forbindelse (Secure Socket Layer) leveret af OnPay.
    4. Bestilling af varer på hjemmeside/webshop
      1. Når en ordre er afgivet gennem webshoppen på www.ankerbjerre.dk, vil der automatisk blive fremsendt en e-mail i form af en elektronisk kvittering, hvoraf det fremgår hvilke varer, der er bestilt. Når Anker Bjerre A/S har behandlet og godkendt ordren, vil kunden modtage en faktura. Kundens ordre og handel er derfor ikke endelig, førend kunden har modtaget sin faktura. Anker Bjerre A/S er dermed berettiget til at annullere ordren helt eller delvist indtil da. Dette kan f.eks. ske som følge af betydelige pris– og tekstfejl eller, hvis varen er udsolgt. Køber vil hurtigst muligt få skriftlig besked om dette via den e-mail kunden har oplyst.
      2. Anker Bjerre A/S tager således forbehold for prisændringer, udsolgte varer, trykfejl, stavefejl, billedfejl, udgåede varer samt leverancesvigt og forsinkelser fra tredjepart.
    5. Levering & forsendelse af købte varer
        1. Leveringstiden vil altid være hurtigst muligt, medmindre andet specifikt er aftalt. Varen forventes at blive leveret indenfor 2-5 arbejdsdage med forbehold for restordre, eller hvis andet er angivet på webshoppen. I tilfælde af restordre vil køber blive kontaktet af Anker Bjerre A/S hurtigst muligt.
        2. Fragtomkostningerne afhænger af de varer, der bestilles og er som følgende:
          • Fri fragt ved ordrer over 1.000,- kr. inkl. moms (ved palleleveringer til øer med eget postnummer tillægges fragtgebyr på kr. 600,- inkl. moms)
          • GLS pakkeshop –45,00,- kr. inkl. moms (ordrer op til 30 kg.)
          • GLS hjemmelevering – 85,00 kr. inkl. moms (ordrer op til 30 kg.)
          • GLS erhvervsadresse –69,00 kr. inkl. moms (ordrer op til 30 kg.)
          • Pallefragt m. fragtmand – 495,00 inkl. moms (ordrer over 30 kg eller tungt/farligt gods). Vi vælger en fragtmand til forsendelsen. Ofte vælger vi Brink Transport eller Interfjord, men bor du f.eks. på en ikke-brofast ø, sender vi med Danske Fragtmænd. Vi vælger den pallefragt-løsning, der giver bedst mening for både os og dig med den adresse, du har angivet på ordren. 
            • Er leverancen med palle, sker leveringen til hoveddør på gadeplan.
            • Hvis du ikke er hjemme, tager fragtmanden varen med igen, og du kan hente varen på nærmeste fragtcentral.
            • Hvis du ønsker, at fragtmanden stiller varen, selvom du ikke er hjemme (på eget ansvar), kan du notere det i kommentarfeltet på kurv-siden: ”Må stilles”, og husk at skrive hvor.
            • Til øer uden selvstændigt postnummer og uden fast broforbindelse leveres kun til afskibningshavnen. Du vil ikke blive kontaktet inden levering.
          • Afhentning hos Anker Bjerre A/S, Elkjærvej 110, 7500 Holstebro – 0,00 kr.
          • Valgmuligheder for fragt bestemmes af kurvens samlede indhold og evt. enkelte varer med specifikke forsendelsesbetingelser. Valgmuligheder for fragt tilpasses derfor automatisk i bestillingsprocessen på webshoppen.
          • Enkelte varer er undtaget gratis fragt. Det kan f.eks. være fordi varen er kategoriseret som farligt gods eller er særlig tung, så den ikke kan fragtes forsvarligt uden at blive sendt på en palle. I dette tilfælde skal kunden betale en del af pallefragt-omkostningerne, når der vælges forsendelsesmetode i webshoppen, også selvom ordren er større end kr. 1.000,-. Varer som falder under denne undtagelse er f.eks. syreholdige maskinbatterier, kemiske produkter eller større maskiner, der vejer for meget til at blive fragtet uden palle. Varer som er berørte af denne undtagelse, vil have det angivet i nederst beskrivelsen.
        3. Såfremt varen vejer over 30 kg. eller hvis der er tale om en pallevare, skal forhold omkring levering ske særskilt og skriftligt mellem Anker Bjerre A/S og køber.
        4. Der leveres varer til alle brofaste øer i Danmark. Såfremt der skal ske levering til ikke brofaste øer i Danmark, levering til udlandet, herunder også Grønland og Færøerne, skal Anker Bjerre A/S kontaktes for prisoverslag.
        5. Alle ordrer under 30 kg. afsendes med GLS, hvilket gør det muligt at spore varen hele vejen fra lager til leveringsadressen. Ordre over 30 kg. sendes med fragtmand.
        6. Alle varer pakkes ansvarligt og med største omhu, så risikoen for fragtskader minimeres. Anker Bjerre A/S kan ikke drages til ansvar for varer, der er blevet beskadiget under transporten.
        7. Køber har pligt til at kontrollere varen indhold ved modtagelse. Er varen og/eller indholdet beskadiget ved modtagelse, skal køber anmelde skaden til vareleverandøren/fragtmanden med det samme og ikke senere end 2 dage efter modtagelsen. Varen skal herefter returneres til Anker Bjerre A/S.
        8. Af praktiske, lovgivningsmæssige og/eller sikkerhedsmæssige årsager, skal varen i nogle tilfælde afhentes af køber på Ankers Bjerre A/S adresse. Det vil altid fremgå i webshoppen, om en vare er omfattet af disse særlige omstændigheder.
        9. Hvis køber ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret efter punkt 6, er det køber, der er ansvarlig for, at varen kommer retur til Anker Bjerre A/S.
        10. Hvis varen forgæves er forsøgt leveret af fragtfirma, sendes varen retur til pakkecentralen. Eventuelle udgifter for genlevering afholdes af køber.
        11. Anker Bjerre A/S kan ikke drages til ansvar for forsinkelser, der skyldes pakkeleverandøren.
        12. Såfremt køber selv afhenter varen ved det af Anker Bjerre A/S anviste forretningssted, sker levering af varen ved afhentning, hvorfor varens risiko også overgår til køber ved afhentning.
    6. Fortrydelsesret
        1. Som privat forbruger i Danmark har en køber 14 dages fortrydelsesret, når der handles over internettet. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor køber har modtaget varen, dvs:
          1. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om et køb af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
          2. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
        2. For at udøve sin fortrydelsesret skal køber udfylde formularen omkring returnering på www.ankerbjerre.dk med sit fulde navn, adresse, telefonnummer, mail, ordrenummer og med begrundelse for returnering.
        3. Køber skal returnere varerne eller aflevere dem til Anker Bjerre A/S uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor køber har meddelt at denne vil gøre brug af fortrydelsesretten.
        4. Køber kan ikke fortryde sit køb ved at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give Anker Bjerre A/S en tydelig og skriftlig meddelelse herom.
        5. Ikke alle varer er omfattet af fortrydelsesretten. Varer, der ikke er omfattet af fortrydelsesretten er:
          • Levering af varer, som er ikke tilbageleveres i samme stand
          • Varer, der er fremstillet/ tilpasset specielt efter dit ønske.
          • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er eget til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter levering.
          • Serviceydelser, der ved samtykke er påbegyndt eller leveret i henhold til punkt 8.15
          • Hvis varen er brugt
          • Hvis varen er beskadiget
          • Hvis varen efter brug er værdiløs
          • Hvis varens værdi er forringet. Det er Anker Bjerre A/S, der foretager vurdering om, hvorvidt varens værdi er forringet. Hvis køber er uenig i denne vurdering, kan køber klage til Center for Klageløsning. Se yderligere information under punkt 13.
        6. Varer skal så vidt muligt returneres i original emballage, og de skal pakkes forsvarligt til transport. Returneres varen i andet end original emballage, kan det i nogle tilfælde betyde, at varens værdi forringes, og køber bliver hermed erstatningsansvarlig.
        7. Anker Bjerre A/S refunderer alle betalinger modtaget fra køber, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger som følge af købers eget valg af anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som Anker Bjerre A/S tilbyder). I tilfælde af værdiforringelse, som køber hæfter for, fratrækkes dette beløb før der foretages udbetaling til kunden. Ønsker køber kun at fortryde dele af sit køb, bliver leveringsomkostninger ikke tilbagebetalt.
        8. Anker Bjerre A/S gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som køber benyttede ved bestilling - medmindre køber udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
        9. Når fortrydelsesretten udnyttes, skal køber afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering af varerne. Udgiften hertil afhænger af varens volumen og vægt, men koster normalt dkr. 69-500,- Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for varetyper, med en vægt på over 30 kg eller stor volumen. Disse varer omfatter blandt andet plæneklippere og lignende. Anker Bjerre A/S kan kontaktes for prisoverslag.
        10. Tilbagebetalingen gennemføres, når Anker Bjerre A/S har modtaget varen retur og har haft mulighed for at kontrollere, at varen lever op til reglerne om fortrydelse.
        11. Bemærk, at Anker Bjerre A/S ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Disse vil blive nægtet modtagelse, og vil dermed blive sendt retur til afsender.
        12. Har køber købt en serviceydelse f.eks. en servicemontør eller et produkt, der kræver klargøring, og har køber givet samtykke til, at arbejdet kan påbegyndes, ophører fortrydelsesretten først når ydelsen er fuldt leveret. Ønsker køber at afbryde ydelsen inden der er sket fuld levering, skal køber være opmærksom på, at Anker Bjerre A/S kan opkræve rimelig betaling, for det arbejde, der allerede er udført.
    7. Reklamationsret
        1. Som privat forbruger i Danmark, har en køber altid 24 måneders reklamationsret på sit køb, medmindre varen ikke er beregnet til at holde i 24 måneder, eller såfremt den ved almindeligt brug er slidt op inden fristens udløb.
        2. For at gøre reklamationsretten gældende, er det et krav at reklamationen er berettiget, samt at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen, betjeningsfejl, slitage eller anden skadevoldende adfærd.
        3. I tilfælde af en berettiget reklamation finder Købelovens regler og løsningsmuligheder anvendelse. Hvordan den konkrete reklamationssituation bedst løses, vil være en vurdering Anker Bjerre A/S foretager, men vil tage eventuelle ønsker fra kunden i betragtning.
        4. Køber skal reklamere inden for rimelig tid efter, at køber har konstateret fejl ved en leveret vare. Modtager Anker Bjerre A/S kundens reklamation inden for 2 måneder efter kundens modtagelse af faktura, anses berettigede mangler altid som modtaget i rimelig tid. Ved reklamation skal køber udfylde formularen vedr. reklamation på hjemmesiden.
        5. IHar køber købt en vare, der kræver montering, vil reklamationsretten på varen bortfalde, hvis køber har benyttet sig af en montør udenfor Anker Bjerre A/S, eller såfremt køber har monteret varen selv, hvorefter der er opstået en fejl.
        6. Når en reklamation er berettiget, refunderer Anker Bjerre A/S rimelige fragtomkostninger som køber måtte have i forbindelse med returnering af reklamationsvaren. Køber skal fremvise kvittering på fragt af varen før der kan ske refundering.
        7. Når varen returneres, skal køber udfylde reklamationsformularen på Anker Bjerre A/S’s hjemmeside. Varen skal altid tilbagesendes i forsvarlig emballage.
          • Kredskort, printkort og andre elektronik-komponenter skal altid returneres i uåbnet stand.
        8. Varer, der returneres uden porto eller pr. efterkrav, nægtes modtaget af Anker Bjerre A/S.
        9. Hvis køber ønsker at indsende reklamation over en vare, skal varen sendes til:
          1. Anker Bjerre A/S
          2. Elkjærvej 110, 7500 Holstebro
          3. Tlf nr. 9612 1010
    8. Persondata
        1. Anker Bjerre A/S vil som dataansvarlig, behandle købers oplysninger fortroligt og i henhold til gældende lovgivning. Oplysninger om persondata vil kun blive indhentet, når det tjener et formål for købers aktivitet hos Anker Bjerre A/S. Køber har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, ligesom køber ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om denne hos Anker Bjerre A/S, ligesom køber altid har ret til at anmode Anker Bjerre A/S om, at eventuelt gemte personoplysninger ønskes slettet.
        2. Henvendelse vedr. spørgsmål om sletning, indsamling af oplysninger etc. henvises til Anker Bjerre A/S’ privatlivspolitik (https://www.ankerbjerre.dk/kundeservice/cookie-og-privatlivspolitik) eller via kontakt til Anker Bjerre A/S på e-mail: info@ankerbjerre.dk
    9. Cookies
        1. Ved benyttelse af hjemmesiden og webshoppen på www.ankerbjerre.dk, accepterer brugeren at der anvendes cookies. Cookies benyttes bl.a. til indsamling af oplysninger for at forbedre hjemmesiden, tilpasse vareudbuddet, samt øge Anker Bjerre A/S’ serviceniveau som dermed bidrager til en bedre brugeroplevelse på hjemmesiden. Accepteres cookies ikke, kan det påvirke brugen af hjemmesiden og give en ringere oplevelse.
        2. Brugere af hjemmesiden, kan til enhver tid ændre indstillingerne for opsætning og slette cookies på deres computere. Vejledning til håndtering af cookies:
          https://minecookies.org/cookiehandtering/.
          For mere information om cookies henvises til Anker Bjerre A/S’ cookiepolitik: https://www.ankerbjerre.dk/kundeservice/cookie-og-privatlivspolitik
    10. Umulighed
        1. Omstændigheder, der indtræder efter aftalens indgåelse, og som umuliggør Anker Bjerre A/S forpligtelser eller som følger af force majeure, vil betyde, at Anker Bjerre A/S ikke kan holdes ansvarlig for forsinket levering, annullering af bekræftede ordrer, eller for de eventuelle gener det måtte påføre køber, herunder eventuelle økonomiske konsekvenser. Force Majeure omhandler situationer som Anker Bjerre A/S ikke er herre over, så som krig, brand, ikke-varslede arbejdskonflikter, oprør og uroligheder, datakriminalitet, uforudsete forsinkelser fra leverandører, epidemier, pandemier, sundhedskriser og hermed forbundne konsekvenser i form af myndigheders karantæne/forbud og indvirkning på infrastruktur.
        2. Både køber og Anker Bjerre A/S er berettiget til, ved skriftlig meddelelse til den anden part, at hæve købet, når opfyldelse inden for rimelig tid bliver umulig på grund af en/flere af de ovenfor nævnte omstændigheder.
    11. Tekniske specifikationer
        1. Alle specifikationer er vejledende og udarbejdet af producenten. Enhver misinformation, fejl ved specifikationer og lignende kan ikke holdes Anker Bjerre A/S til last.
        2. Billedmateriale og farvenuancer på webshoppen og eventuelt fremsendte brochurer kan afvige.
        3. Der tages forbehold for tastefejl på Anker Bjerre A/S webshop.
    12. Produktansvar
        1. Anker Bjerre A/S er kun ansvarlig for produktansvar, i det omfang et sådant ansvar følger af ufravigelig lovgivning. Anker Bjerre A/S’ produktansvar er beløbsmæssigt begrænset til forsikringssummen for Anker Bjerre A/S’ produktansvarsforsikring, medmindre andet følger af ufravigelige lovbestemmelser. Anker Bjerre A/S forbeholder sig retten til at henvise køber til varens producent, såfremt den konkrete situation tillader dette.
    13. Klageadgang
            1. Hvis køber ønsker at indgive en klage, skal der rettes henvendelse til Anker Bjerre A/S via e-mail info@ankerbjerre.dk. Såfremt parterne ikke kan finde en løsning, kan klage videregives, såfremt betingelserne er opfyldt, til:

      Center for klageløsning

      Nævnenes Hus

      Toldboden 2

      Naevneneshus.dk
    14. Det koster et mindre beløb at få behandlet en sag ved Center for Klageløsning. Såfremt der ikke kan findes en løsning hos Center for Klageløsning, skal klagen behandles i Forbrugerklagenævnet. Det koster penge at klage til Forbrugerklagenævnet. Beløbet refunderes af Anker Bjerre A/S, såfremt køber får medhold i sin klage.
    15. Har køber bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan køber klage til EU-Kommissionen online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

 

Handels- og leveringsbetingelser for erhvervskunder (B2B)

Pr. 10. oktober 2024

Anker Bjerre A/S
Adresse: Elkjærvej 110, 7500 Holstebro
CVR nr.: 20200472
Mail: info@ankerbjerre.dk
Tlf. nr. +45 9612 1010

      1. Generelle oplysninger
        1. Disse betingelser er gældende for varer annonceret af Anker Bjerre A/S og bestilt online af private forbrugskunder via webshop/hjemmesiden www.ankerbjerre.dk.
        2. Betingelserne gælder i tilfælde af, der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Anker Bjerre A/S.
        3. Betingelserne skal accepteres inden købet kan gennemføres.
      2. Priser
        1. Alle priser er opgivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv danske afgifter. Priserne er opgivet både inklusive og eksklusive moms.
      3. Betaling
        1. På www.ankerbjerre.dk kan der betales med Visa/Dankort, Visa og Visa Elektron, Maestro, Mastercard og Mobilepay (sidstnævnte op til kr. 5.000,- inkl. moms), og der pålægges ingen øvrige gebyrer. Når køber har valgt sin betalingsmetode, vil denne åbne i et særskilt vindue tilhørende OnPay, hvori betalingsinformationer angives.
        2. Ved kundens og Anker Bjerre A/S godkendelse af købet, reserveres beløbet hos kunden, men beløbet trækkes først på kundens konto, når Anker Bjerre A/S afsender det købte fra lageret.
        3. Betaling sker via en krypteret SSL-sikret forbindelse (Secure Socket Layer) leveret af OnPay.
      4. Bestilling af varer på hjemmeside/webshop
        1. Når en ordre er afgivet gennem webshoppen på www.ankerbjerre.dk, vil der automatisk blive fremsendt en e-mail i form af en elektronisk kvittering, hvoraf det fremgår hvilke varer, der er bestilt. Når Anker Bjerre A/S har behandlet og godkendt ordren, vil kunden modtage en faktura. Kundens ordre og handel er derfor ikke endelig, førend kunden har modtaget sin faktura. Anker Bjerre A/S er dermed berettiget til at annullere ordren helt eller delvist indtil da. Dette kan f.eks. ske som følge af betydelige pris– og tekstfejl eller, hvis varen er udsolgt. Køber vil hurtigst muligt få skriftlig besked om dette via den e-mail kunden har oplyst.
        2. Anker Bjerre A/S tager således forbehold for prisændringer, udsolgte varer, trykfejl, stavefejl, billedfejl, udgåede varer samt leverancesvigt og forsinkelser fra tredjepart.
      5. Levering & forsendelse af købte varer
          1. Leveringstiden vil altid være hurtigst muligt, medmindre andet specifikt er aftalt. Varen forventes at blive leveret indenfor 2-5 arbejdsdage med forbehold for restordre, eller hvis andet er angivet på webshoppen. I tilfælde af restordre vil køber blive kontaktet af Anker Bjerre A/S hurtigst muligt.
          2. Fragtomkostningerne afhænger af de varer, der bestilles og er som følgende:
            • Fri fragt ved ordrer over 1.000,- kr. inkl. moms (ved palleleveringer til øer med eget postnummer tillægges fragtgebyr på kr. 600,- inkl. moms)
            • GLS pakkeshop –45,00,- kr. inkl. moms (ordrer op til 30 kg.)
            • GLS hjemmelevering – 85,00 kr. inkl. moms (ordrer op til 30 kg.)
            • GLS erhvervsadresse –69,00 kr. inkl. moms (ordrer op til 30 kg.)
            • Pallefragt m. fragtmand – 495,00 inkl. moms (ordrer over 30 kg eller tungt/farligt gods). Vi vælger en fragtmand til forsendelsen. Ofte vælger vi Brink Transport eller Interfjord, men bor du f.eks. på en ikke-brofast ø, sender vi med Danske Fragtmænd. Vi vælger den pallefragt-løsning, der giver bedst mening for både os og dig med den adresse, du har angivet på ordren.
              • Er leverancen med palle, sker leveringen til hoveddør på gadeplan.
              • Hvis du ikke er hjemme, tager fragtmanden varen med igen, og du kan hente varen på nærmeste fragtcentral.
              • Hvis du ønsker, at fragtmanden stiller varen, selvom du ikke er hjemme (på eget ansvar), kan du notere det i kommentarfeltet på kurv-siden: ”Må stilles”, og husk at skrive hvor.
              • Til øer uden selvstændigt postnummer og uden fast broforbindelse leveres kun til afskibningshavnen. Du vil ikke blive kontaktet inden levering.
            • Afhentning hos Anker Bjerre A/S, Elkjærvej 110, 7500 Holstebro – 0,00 kr.
            • Valgmuligheder for fragt bestemmes af kurvens samlede indhold og evt. enkelte varer med specifikke forsendelsesbetingelser. Valgmuligheder for fragt tilpasses derfor automatisk i bestillingsprocessen på webshoppen.
            • Enkelte varer er undtaget gratis fragt. Det kan f.eks. være fordi varen er kategoriseret som farligt gods eller er særlig tung, så den ikke kan fragtes forsvarligt uden at blive sendt på en palle. I dette tilfælde skal kunden betale en del af pallefragt-omkostningerne, når der vælges forsendelsesmetode i webshoppen, også selvom ordren er større end kr. 1.000,-. Varer som falder under denne undtagelse er f.eks. syreholdige maskinbatterier, kemiske produkter eller større maskiner, der vejer for meget til at blive fragtet uden palle. Varer som er berørte af denne undtagelse, vil have det angivet i nederst beskrivelsen.
          3. Såfremt varen vejer over 30 kg. eller hvis der er tale om en pallevare, skal forhold omkring levering ske særskilt og skriftligt mellem Anker Bjerre A/S og køber.
          4. Der leveres varer til alle brofaste øer i Danmark. Såfremt der skal ske levering til ikke brofaste øer i Danmark, levering til udlandet, herunder også Grønland og Færøerne, skal Anker Bjerre A/S kontaktes for prisoverslag.
          5. Alle ordrer under 30 kg. afsendes med GLS, hvilket gør det muligt at spore varen hele vejen fra lager til leveringsadressen. Ordre over 30 kg. sendes med fragtmand.
          6. Alle varer pakkes ansvarligt og med største omhu, så risikoen for fragtskader minimeres. Anker Bjerre A/S kan ikke drages til ansvar for varer, der er blevet beskadiget under transporten.
          7. Køber skal kontrollere varen indhold ved modtagelse. Er varen og/eller indholdet beskadiget ved modtagelse, skal køber anmelde skaden til pakkeleverandøren/fragtmanden med det samme, og ikke senere end 2 dage efter modtagelsen. Varen skal herefter returneres til Anker Bjerre A/S.
          8. Af praktiske, lovgivningsmæssige og/eller sikkerhedsmæssige årsager, skal varen i nogle tilfælde afhentes af køber på Ankers Bjerre A/S adresse. Det vil altid fremgå i webshoppen, om en vare er omfattet af disse særlige omstændigheder.
          9. Såfremt der er aftalt særskilte leveringsforhold i henhold til punkt 5.3, og kunden ikke overholder aftaler om leveringsforhold, leveringstidspunkt og lignende der medfører, at varen ikke kan leveres som aftalt, påhviler enhver merudgift kunden. Anker Bjerre A/S kan kræve disse eventuelle merudgifter til levering betalt før varen forsøges genleveret.
          10. Hvis varen forgæves er forsøgt leveret af fragtfirma, sendes pakken retur til pakkecentralen. Eventuelle udgifterne for genlevering afholdes af køber. Aftaler indgået med baggrund i punkt 5.3 er undtaget dette punkt og reguleresaf punkt 5.9.
          11. Anker Bjerre A/S kan ikke drages til ansvar for forsinkelser, der skyldes pakkeleverandøren.
          12. Såfremt køber selv afhenter varen ved det af Anker Bjerre A/S anviste forretningssted, sker levering af varen ved afhentning, hvorfor varens risiko også overgår til køber ved afhentning.
          13. Anker Bjerre A/S kan annullere udestående ordrer eller standse leveringen med omgående virkning, såfremt men ikke begrænset til, hvis køber viser sig insolvent, såfremt køber væsentligt misligholder en aftale indgået med Anker Bjerre A/S, såfremt der er angivet en åbenlys fejlagtig købspris, såfremt køber afgiver urigtige eller vildledende oplysninger over for Anker Bjerre A/S. Misligholdelse af betalingsforpligtelser vil altid blive betragtet som væsentlig misligholdelse.
      6. Ejendomsret
          1. Anker Bjerre A/S bevarer ejendomsretten til varen, indtil den fuld betaling har fundet sted således, at Anker Bjerre
            A/S er berettiget til at tilbagetage varer, hvis betalingen ikke sker i henhold til aftale eller nærværende betingelser.
      7. Fortrydelse og ændring af køb
          1. Når Anker Bjerre A/S udsteder faktura i henhold til punkt 4.1, kan en ordre ikke fortrydes og/eller ændres,
            medmindre dette er skriftligt aftalt mellem Anker Bjerre A/S og køber.
      8. Fejl og mangler
          1. Køber skal straks ved modtagelsen uden ugrundet ophold, og altid inden varerne tages i brug, gennemgå de
            leverede varer, for at sikre sig, at disse er mangelfri.
          2. Såfremt køber måtte konstatere fejl og mangler i forbindelse med varetagelse af sin undersøgelsespligt, som
            køber ønsker at påberåbe sig overfor Anker Bjerre A/S, skal dette gøres straks.
          3. Anker Bjerre A/S forbeholder sig retten til at afgøre hvordan en fejl eller mangel skal afhjælpes.
          4. Såfremt køber har købt en vare, der er annonceret som ”brugt”, kan køber ikke forvente at varen er som ny. Såfremt
            køber ønsker at gøre fejl og mangler gældende ved en vare, der er købt som brugt, kan en mangel, der allerede
            blev annonceret ved bestilling af varen ikke påberåbes som en fejl eller mangel ved varen.
          5. Har køber købt en vare, der kræver montering, vil enhver påberåbelse af fejl og mangler ved varen bortfalde,
            såfremt køber har anvendt en montør, der ikke er anvist af Anker Bjerre A/S, eller såfremt køber har monteret
            varen selv, hvorefter der konstateres en fejl. Skjulte fejl og mangler, der kan konstateres også var til stede ved
            levering, skal gøres gældende straks.
          6. Såfremt en vare skal returneres til Anker Bjerre A/S, skal køber medsende en detaljeret beskrivelse af varens fejl
            og medsende en kopi af kvittering for købet. Varen skal altid tilbagesendes i forsvarlig emballage.
          7. Varer, der returneres uden porto eller pr. efterkrav, nægtes modtaget af Anker Bjerre A/S.
      9. Persondata
          1. Anker Bjerre A/S vil som dataansvarlig, behandle købers oplysninger fortroligt og i henhold til gældende lovgivning. Oplysninger om persondata vil kun blive indhentet, når det tjener et formål for købers aktivitet hos Anker Bjerre A/S. Køber har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, ligesom køber ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om denne hos Anker Bjerre A/S, ligesom køber altid har ret til at anmode Anker Bjerre A/S om, at eventuelt gemte personoplysninger ønskes slettet.
          2. Henvendelse vedr. spørgsmål om sletning, indsamling af oplysninger etc. henvises til Anker Bjerre A/S’ privatlivspolitik eller via kontakt til Anker Bjerre A/S på e-mail: info@ankerbjerre.dk
      10. Cookies
          1. Ved benyttelse af hjemmesiden og webshoppen på www.ankerbjerre.dk, accepterer brugeren at der anvendes cookies. Cookies benyttes bl.a. til indsamling af oplysninger for at forbedre hjemmesiden, tilpasse vareudbuddet, samt øge Anker Bjerre A/S’ serviceniveau som dermed bidrager til en bedre brugeroplevelse på hjemmesiden. Accepteres cookies ikke, kan det påvirke brugen af hjemmesiden og give en ringere oplevelse.
          2. Brugere af hjemmesiden, kan til enhver tid ændre indstillingerne for opsætning og slette cookies på deres computere. Vejledning til håndtering af cookies:
            https://minecookies.org/cookiehandtering/.
            For mere information om cookies henvises til Anker Bjerre A/S’ cookiepolitik: https://www.ankerbjerre.dk/kundeservice/cookie-og-privatlivspolitik
      11. Umulighed
          1. Omstændigheder, der indtræder efter aftalens indgåelse, og som umuliggør Anker Bjerre A/S forpligtelser eller som følger af force majeure, vil betyde, at Anker Bjerre A/S ikke kan holdes ansvarlig for forsinket levering, annullering af bekræftede ordrer, eller for de eventuelle gener det måtte påføre køber, herunder eventuelle økonomiske konsekvenser. Force Majeure omhandler situationer som Anker Bjerre A/S ikke er herre over, så som krig, brand, ikke-varslede arbejdskonflikter, oprør og uroligheder, datakriminalitet, uforudsete forsinkelser fra leverandører, epidemier, pandemier, sundhedskriser og hermed forbundne konsekvenser i form af myndigheders karantæne/forbud og indvirkning på infrastruktur.
          2. Både køber og Anker Bjerre A/S er berettiget til, ved skriftlig meddelelse til den anden part, at hæve købet, når opfyldelse inden for rimelig tid bliver umulig på grund af en/flere af de ovenfor nævnte omstændigheder, dog ikke tidligere end 60 dage.
          3. Den part, der påberåber sig force majeure, skal påvise at det er en fysisk umulighed at opfylde den aftalte
            forpligtelse.
          4. Parterne skal i en force majeure-situation udvise almindelig loyalitet over for den anden part i forsøg på at
            begrænse aftaleparternes gener.
      12. Tekniske specifikationer
          1. Alle specifikationer er vejledende og udarbejdet af producenten. Enhver misinformation, fejl ved specifikationer og lignende kan ikke holdes Anker Bjerre A/S til last.
          2. Billedmateriale og farvenuancer på webshoppen og eventuelt fremsendte brochurer kan afvige.
          3. Der tages forbehold for tastefejl på Anker Bjerre A/S webshop.
          4. Anker Bjerre A/S påtager sig intet ansvar for eventuel vederlagsfri mundtlig eller skriftlig vejledning, måltagning,
            beregning mv., som Anker Bjerre A/S har ydet i forbindelse med køb af varer hos Anker Bjerre A/S.
      13. Produktansvar
          1. Anker Bjerre A/S er kun ansvarlig for produktansvar, i det omfang et sådant ansvar følger af ufravigelig lovgivning.
          2. Anker Bjerre A/S’ produktansvar er beløbsmæssigt begrænset til forsikringssummen for Anker Bjerre A/S’ produktansvarsforsikring, medmindre andet følger af ufravigelige lovbestemmelser.
          3. Anker Bjerre A/S forbeholder sig retten til at henvise køber til varens producent, såfremt den konkrete situation tillader dette.
      14. Tvister
          1. Nærværende betingelserne samt den eller de aftaler, der indgås i henhold hertil, er underlagt og skal fortolkes i
            henhold til dansk ret.
          2. Enhver tvist eller uoverensstemmelse, som måtte opstå i forbindelse med nærværende betingelser eller aftaler
            der indgås i henhold hertil, skal forsøges mindeligt løst mellem parterne. Lykkedes dette ikke, vil tvisten herefter
            blive krævet afgjort ved de danske domstole med værneting bestemt af Anker Bjerre A/S’ hovedkontor.

 

Center for klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

Naevneneshus.dk

    1. Det koster et mindre beløb at få behandlet en sag ved Center for Klageløsning. Såfremt der ikke kan findes en løsning hos Center for Klageløsning, skal klagen behandles i Forbrugerklagenævnet. Det koster penge at klage til Forbrugerklagenævnet. Beløbet refunderes af Anker Bjerre A/S, såfremt køber får medhold i sin klage.
    2. Har køber bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan køber klage til EU-Kommissionen online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr