På denne side forsøger vi har samlet de spørgsmål, vi oftest får omkring de services, som vi tilbyder. Siden bliver udvidet løbende, så hvis du ikke finder svaret i dag, finder du det måske senere.
Anker Bjerre A/S tilbyder via vores samarbejdspartnere attraktive finansieringsmuligheder for både private og erhverv.
Læs om vores finansieringsmuligheder her
Dette afsnit er senest opdateret: oktober 2024
Skal jeg være logget ind for at handle på webshoppen?
Nej, det skal du ikke, men der er flere fordele for både dig og os, hvis du er logget ind. Når du er logget ind, giver du samtidig os mulighed for at:
Derfor er vores anbefaling, at du logger ind, når du handler på webshoppen. Opret login her.
Hvis du handler på webshoppen uden at være logget ind, tillader vi os at oprette et login til dig automatisk vha. af din mail-adresse og et automatisk password, som du får tilsendt, så snart din ordre på webshoppen er modtaget.
Tilmeldes jeg nyhedsmails eller andre ting, når jeg opretter login til webshoppen?
Nej, din oprettelse på webshoppen medfører ikke samtidig tilmelding til andre services hos Anker Bjerre A/S.
Kommer der flere reservedele på webshoppen?
Ja, det gør der, men de kommer løbende lidt af gangen. Vi udgiver ikke alle de varer / reservedele, vi har på webshoppen endnu. Det skyldes, at vi ikke har dem på lager. Så selvom den reservedel du leder efter, måske ikke er at finde på webshoppen lige nu, så kan den dukke op senere, når vi har et lager at sælge af.
Hold derfor løbende øje med udvalget af reservedele og tilbehør til din maskine, da der løbende udgives mere i løbet af 2024.
Kan jeg bestille varer, som ikke er på lager, og på den måde bestille dem, til når der kommer lager?
Ikke på nuværende tidspunkt, nej. Hvis der ikke er lager af varen, kan du ikke tilføje den til kurven i øjeblikket. Vi er i gang med at forberede implementeringen af sådan en funktion, og pt. er forventningen, at den kommer i første kvartal af 2025.
Jeg bruger søgefunktionen til at søge efter en vare, men får ikke de forventede resultater
Din søgning skal pt. findes i varens titel eller beskrivelse for at blive vist som søgeresultat. Vi arbejder på højtryk for at gøre søgefunktionen mere fleksibel, men det er en stor opgave.
Hvad er leveringstiden på en webshop-ordre?
Normalvis 1-3 hverdage. Skulle det ske, at vi ikke kan overholde det, vil du blive kontaktet af vores lager.
For mindre maskiner som f.eks. tohjulede traktorer og tilhørende udstyr, kan leveringstiden variere ml. 3-15 hverdage. Er leveringstiden over 3 dage, vil det altid fremgå af selve varens beskrivelse.
Kan jeg få gratis fragt på min webshop-ordre?
Ja, det kan du. Er din ordre på kr. 1000,- eller derover, så er fragten gratis.
Enkelte varer er dog undtaget gratis fragt-beløbet. Det skyldes, at de enten er farligt gods eller meget tunge, så pallefragt er ekstra bekosteligt. På disse varer har vi desværre ikke mulighed for at tilbyde gratis fragt. Det gælder f.eks. større maskinbatterier, kemi eller særligt tungt gods som f.eks. visse benzindrevne plæneklippere, havetraktorer, industristøvsugere, hedtvandsrensere, varmeovne, klima-anlæg, tohjulede el-køretøjer og små trailere. Det vil altid fremgå nederst på varens beskrivelse, hvis den er undtaget fri fragt.
Bestiller du en af de pt. 26 varer, der er undtaget gratis fragt, vil du - når du afgiver ordren - kun kunne vælge 'Pallefragt m. fragtmand' som fragtmetode. Se pallefragt-priserne i afsnittet ' Hvad koster fragt på webshoppen' længere nede på denne side.
Hvem bruger I til at sende min ordre?
Hvis din ordre er en pakke, sender vi med GLS.
Skal ordren på en palle, vælger vi en fragtmand til forsendelsen. Ofte vælger vi Brink Transport eller Interfjord, men bor du f.eks. på en ikke-brofast ø, sender vi med Danske Fragtmænd. Vi vælger altid den pallefragt-løsning, der giver bedst mening for både os og dig med den adresse, du har angivet på ordren.
Hvis din ordre skal på en palle, vil du kun kunne vælge 'Pallefragt m. fragtmand' som leveringsmetode, når du afgiver ordren på webshoppen. Alternativt kan du naturligvis vælge selv af afhente til 0 kr.
Er leverancen med pallefragt, sker leveringen til hoveddør på gadeplan. Hvis du ikke er hjemme, tager fragtmanden varen med igen, og du kan hente varen på nærmeste fragtcentral. Hvis du ønsker, at fragtmanden stiller varen, selvom du ikke er hjemme (på eget ansvar), kan du notere det i kommentarfeltet på kurv-siden: ”Må stilles”, og husk at skrive hvor på adressen pallen må stilles.
Til øer uden selvstændigt postnummer og uden fast bro-forbindelse leveres kun til afskibningshavnen. Du vil ikke blive kontaktet inden levering.
Hvad koster fragt på webshoppen?
Fragtpriser pr. oktober 2024
Ordrer over kr. 1.000,- (pakke) | kr. 0,-* |
Pakke op til 20 kg., GLS PakkeShop (< kr. 1.000,-) | kr. 36,- + moms |
Pakke op til 20 kg., GLS erhvervsadresse (< kr. 1.000,-) | kr. 55,20,- + moms |
Pakke op til 20 kg., GLS privatadresse (< kr. 1.000,-) | kr. 68,- + moms |
Pallefragt af maskinbatterier | kr. 150,- + moms** |
Pallefragt af maskiner, f.eks. plæneklippere, kemi, havetraktorer og varmeovne | kr. 396,- + moms** |
Afhentning | kr. 0,- |
Ordrer over kr. 1.000,- (pakke) | kr. 0,-* |
Pakke op til 20 kg., GLS PakkeShop (< kr. 1.000,-) | kr. 36,- + moms |
Pakke op til 20 kg., GLS erhvervsadresse (< kr. 1.000,-) | kr. 55,20,- + moms |
Pakke op til 20 kg., GLS privatadresse (< kr. 1.000,-) | kr. 68,- + moms |
Pallefragt af maskinbatterier | kr. 150,- + moms** |
Pallefragt af maskiner, f.eks. kemi, plæneklippere, havetraktorer og varmeovne | kr. 396,- + moms** |
Afhentning | kr. 0,- |
* Såfremt ordren ikke indeholder maskinbatterier eller særligt tungt gods, som er undtaget fri fragt uanset pris og ordre-total.
** Varer som anvender denne fragtmetode er undtaget fri fragt, også selvom varens pris evt. overstiger kr. 1.000,-.
Kan jeg selv afhente min ordre i butikken?
Ja, det kan du med vores 'Klik & Hent'-service. Med 'Klik & Hent' kan du bestille dine varer og vælge Afhentning på webshoppen. Så modtager du en SMS fra os, når din ordre er klar til afhentning på Elkjærvej 110 i Holstebro indenfor butikkens åbningstider. Det er ikke muligt at afhente din ordre på vores adresse i Lemvig.
Nogle få varer findes på et fjernlager, hvor der kan gå et par hverdage, inden de kan afhentes i Holstebro. I så fald vil du modtage en SMS fra os.
Når du vælger selv at afhente din webshop-ordre, trækker vi betalingen, når du modtager en SMS fra os om, at ordren er klar til afhentning.
Hvordan kan jeg betale på webshoppen?
Webshoppen tager Visa/Dankort, Dankort og MasterCard. Du får også mulighed for at betale med MobilePay, når du har indtastet et dansk postnummer på kurv-siden.
Er du erhvervskunde eller offentlig institution, kan vi give dig adgang til at betale dine fremtidige webordrer på faktura, så du ikke behøver bruge kortbetaling eller MobilePay. Det tager vi stilling til indenfor 2-3 hverdage, når du opretter dig som erhvervskunde. Du får altid besked, hvis du får adgang til faktura. Opret login her.
Er din webshop-ordre på over kr. 5.000,-, får du i kurven mulighed for at ansøge om et lån hos SparXpres Finansiering, når du har indtastet et dansk postnummer. Vælger du SparXpres Finansiering som betalingsmetode, kan du klikke på 'Ansøg om delbetaling'. Så dukker der et modul op på skærmen, hvor du kan udfylde en låneansøgning og sende den til godkendelse hos SparXpres. Dette kræver en ordrestørrelse på minimum kr. 5.000,-.
Vær obs på, at vi først påbegynder ekspedition af din webshop-ordre, når der forelægger en godkendelse af det ansøgte lån fra SparXpres. Dette sker oftest indenfor 24 timer, men weekender og helligdage kan forlænge behandlingstiden. Du må derfor påregne længere leveringstid end normalt.
Er din webordre på ml. kr. 1,00 - 50.000,00 , kan du også vælge at bruge din XpresPay-kredit som betalingsmåde, når du har indtastet et dansk postnummer i kurven.
Hvorfor er nogle af varetitlerne på engelsk? Er det en fejl?
Nej, det er ikke en fejl, og kunderne har ingen grund til bekymring over, at enkelte varer på webshoppen har engelske titler. Årsagen er, at vi indlæser vores varesortiment fra leverandørernes systemer, i stedet for at skulle oprette alle varer manuelt. I indlæsningen er varernes titler altid på engelsk, og disse skal manuelt skrives om til danske titler. Det er en tidskrævende proces, som vi gør løbende, og derfor får nogle varer hurtigere danske titler på end andre.
Jeg har et spørgsmål om webshoppen
Skriv til os på kontakt-siden
Se varer på tilbud i webshoppen >>